Rabu, April 01, 2009

Perjuangan Belum Berakhir

Oleh si comot [Ana] Farhana.... Jam 5:49:00 PG



Gambar terbaru Yala yang membuat ana terkesima. Lebih teruk dari keadaan terbalik di Kuala Mu. Terbayang wajah teman-teman yang terbalik di dalam Yala. Alhamdulillah kalian selamat.
Balar akan menjadi saksi kehadiran kalian disana. Moga Allah terus memperkukuhkan hati mereka dan hati kita untuk terus berdakwah.

"Apakah kamu mengira bahwa kamu akan dibiarkan, sedang Allah belum mengetahui (dalam kenyataan) orang-orang yang berjihad di antara kamu dan tidak mengambil menjadi teman yang setia selain Allah, RasulNya dan orang-orang yang beriman. Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" [at-Taubah,9:16]

"Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar di antara kamu, dan agar Kami menyatakan (baik buruknya) hal ihwalmu" [Surah Muhammad, 47: 31].
Yala Terbalik Sekali Lagi !!

Namun semangat jihad demi menyebarkan kalimah Lailahailallah takkan pernah luntur....!!

Takbir!!!

Moga Allah perteguhkan hati semua untuk meneruskan perjuangan. Walau diruang mana dan juzu’ manapun perjuangan yang sedang dilalui.

“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan).” (Surah Ali ‘Imran, ayat 200)

ps# ana rindu nak ke Kuala Mu... dan pingin sekali ke Pos Balar....

sumber :


Setiap Sumbangan Kepada Da’wah Masyarakat Orang Asli boleh di beri kepada
Pertubuhan Kebajikan Ummah,Wilayah Utara Malaysia
(www.ummahaid.blogspot.com). Menerusi Akaun di bawah.

UMMAH AID
07060000026103
( Akauan CIMB USM)

0 Celoteh SahabatKu... on "Perjuangan Belum Berakhir"

Catat Ulasan

Dari sahabat...

 

Epilog Hearty Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez