Rabu, September 01, 2010

Marah tanda syg???

Oleh si comot [Ana] Farhana.... Jam 9:59:00 PTG
Pandangan Anda : 
Marah ke??
Tak elok tau marah2...
Nak2 pada orang tersayang....
Jaga2.....
Tekanan darah tinggi nanti.....
Otot2 kat pipi sume lari lintang pukang tau...
Cepat tua....
Rugi je marah2 ni...
Sebab nye...
Kamu hanya akan membuat dia....
Berlinang air mata menahan air mata......

Kecut hati dia....
Kecik hati dia.....

Asyik2 bertakung air mata je....
Lebih sebaldi pon mungkin tau......

Terseksa badan dia....
Kene cari tempat jauh nak nangis or melalak kuat2...
Ish2...
Tak baik tau nyusahkan org..
Nak2 orang pompuan, dorang ni kuat nanges ni....

Kalo tak nanges pon...
Bile kamu marah...
Kamu hanya akan buat org lagi marah pada kamu...
Sangat.... Sangat.... Marah.....


************************
Ok pekate kite same2 ubah....
Jangan marah2....
Amik wuduk....
Duduk....
Takpon baring.....
Ha.....
Cube wat muke gini....
Ceria je kan....
Dengan sabar leh je senyom2 selalu macam ni.....
Sabar.... Tenang.....
Tak marah2.....
Pandang sesuatu tu dengan kasih syg...
InsyaAllah....
Org yg tgk kat keliling....
Insan yang kamu sayangi pasti akan wat muke macam ni.....

Sukenye dia bila kamu tak marah2....
Dia pun jd tenang.....
Jadi ceria....
Senyum sokmo.....

Hati dia pun makin bunge2....
Makin syg kat kamu....
Ha....
Terserlah sinaran2 di kaca matanya....

Tu je petuanya.....
Selamat mencuba dan renung2kan....

2 Celoteh SahabatKu... on "Marah tanda syg???"

Tanpa Nama berkata...

salam...mintak izin nak letak dlm facebook saya boleh tak?

[Ana] Farhana.... on Selasa, 15 Mac, 2011 berkata...

wslm wbt... silakan ^^

Catat Ulasan

Dari sahabat...

 

Epilog Hearty Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez