Sabtu, Ogos 15, 2009

Bestnyer...

Oleh si comot [Ana] Farhana.... Jam 6:08:00 PTG
Pandangan Anda : 
Assalamualaikum....

Ana skang ni ngah berada kat RAYM Baiduri Dengkil.....

Sat lagi nak mengukur baju, kasut n kepala adik2 ni...

Kui3.... Sambil2 bermanje dengan dorang.....

Cewah.....

Kat bawah ni ana sertakan dengan sedikit bingkisan impian adik2 sempena Ramadhan Kareem yang bakal menjelang nanti...



IMPIAN RAMADHAN KAREEM.

Rayuan sumbangan Rumah Anak Yatim/Miskin Taman Baiduri

Sabda Rasulullah SAW

Apabila matinya anak Adam,, maka putuslah segala amalanya.
Kecuali tiga perkara; Sedekah Jariah (sedekah yang bekekalan), ilmu yang dimanfaatkan dana anak soleh yang mendoakan.
RIWAYAT MUSLIM

Terlebih dahulu marilah kita sama-sama setinggi-tinggi kesyukuran kehadrat Allah kerana dengan cucur limpah kurnia dan rahmatnya, kita diberi ruang dan peluang untuk menyambut bulan Ramahdan yang penuh keberkatan ini. Dengan harapan yang satu, kita berharap agar Ramadhan kali ini menjadi Ramadhan yang lebih baik dari yang tahun-tahun yang terdahulu.

Sudah menjadi lumrah dan fitrah kepada kita semua untuk melipat gandakan amalan sepanjang Ramadhan dengan mengharapkan ganjaran yang berlipat kali ganda. Diantara amalan mulia yang menjadi kebiasaan pada bulan ramadhan ini adalah berinfaq dan bersedekah kepada golongan yang kurang bernasib baik seperti orang miskin dan anak yatim.

Tahun ini, kami di Rumah Anak Yatim/Miskin Taman Baiduri menawarkan diri untuk menjadi salah satu dari saluran infaq sepanjang Ramadhan ini. Dengan harapan untuk melihat anak-anak ini dapat menyambut Ramadhan seperti anak-anak lain di luar sana, kami memohon jasa baik hamba-hamba Allah sekalian untuk mewarnai kehidupan yang lebih ceria buat anak-anak yang berteduh di rumah ini. Dengan pelbagai latar belakang, pengalaman dan sejarah hidup yang serba perit, anak-anak ini disatukan dibawah satu payung yang telah dibina atas dasar kerihatinan dan keinsafan hasil dari infaq dan sedekah dari segenap masyarakat yang dipilih Allah.

Setelah beropersi hampir enam bulan, kami masih lagi mengharap bantuan masyarakat semua untuk terus mendokong kami dari segala segi dalam usaha murni kita untuk melahirkan anak-anak disini yang berjaya di dunia dan akhirat.


0 Celoteh SahabatKu... on "Bestnyer..."

Catat Ulasan

Dari sahabat...

 

Epilog Hearty Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez