Isnin, Mac 02, 2009

Diri ini.....

Oleh si comot [Ana] Farhana.... Jam 11:15:00 PG
Pandangan Anda : 
Salam.... Selang 3 hari ++ baru nak update blog....

ape nak cakap n citer sebnarnya yer?

ntahlah.... adehai... nilah kelemah ana.....

tak sat sket cakap 'ntahlah' 'adehai' n macam2lah...

cam mengeluh lak....


ow... jangan Ana.... jgn mengeluh... kuatkan semangat....

la tahzan inallaha ma 'ana....

ish3... macam2 berlaku sepanjang hari... tiap2 hari.....


ana ni bz benor ke orangnyer?

ntahlah tp org kate yer....

ish3... pape pun nak minta maaf lah kat sesape yang datang bilik tp Ana mesti invisible...

hehe takde kat bilik lah tu....


mana taknya.... dari pagi dah target dah pasni2 nak wat ape...

t biasenyer tup3... beberapa minit je dah ubah plan....

terutama tang mesyuarat lah....

masya Allah...

in 1 nite kot ade 2-3 mesy...

haha.. mau pengsan.....

tp ana lg rela mesy 1 malam sekali gus dari tiap2 malam...


selalu ana ingatkan diri ana....

" masa kamu sama seperti org lain.. tp pengurusan masa kamu yang berbeza dari yang lain..

manfaatkan sebaiknya.. Yakin pada Allah... pulangannya pasti ada... cuma menunggu masa sahaja... La tahzan ya ukhti... kuatkan semangat.. tabahkan hati.... =) "


tulah setiap apa yang wat pun kena pasakkan niat hanya kerana Allah....

tetiba rindu akan ukhwah.... mampu ke ana menjadi seorang sahabat yang baik kepada sahabatnya???

kepada semua kawan2, rakan2 dan sahabat2 disekeliling ana dan yang kenal ana... minta maaf sgt3 andai ada silap dan salah ana dan perbuatan ana yang mengguris hati kalian....

adeh sebak... sat lagi ujanlah...


ana masih mencari hati ana.... Allah tunjukkan jalan... setiap apa yang ana baca dan cari Allah berikan jawapannya.... dlm majalah solusi ana temukan 1 ayat ni yang dikatakan oleh Imam Al-Ghazali : " Carilah hatimu sewaktu membaca Al-Quran. Jika kau tidak temui, cari hatimu ketika menunaikan solat. Jika tidak ditemui, cari hatimu ketika duduk tafakur mengingati mati. Dan jika kau tidak temui juga, berdoalah pada Allah agar memberikan kamu hati yang baru, kerna pada hakikatnya ketika itu hatimu sudah tiada !"


subhanallah... Ya Allah ampunkan dosa diri ini.... Hambamu ini insan yang jahil dan kerdil....

hmmm... bgn pg td ana tibe2 rase nak menangis ntah kenapa.... dalam kelas Vektor pun secara tak sedar ana titiskan sedikit air mata.... subhanallah.. kenapa dengan ana ni.... tp ana wat relax jer... still melawak dgn sahabat2.... ana kluarkan hp... " Salam, ibu.. Farhana rindu kat ibu... Ibu, macam mane ye nak ubat hati yang sedih dan kecewa? "


Send.... IBU HAFSAH.... seorang wanita kental yang ana temui ketika Seminar Tourist Guide Masjid ( Islamic Outreach ABIM ) kat Masjid Putrajaya lebih kurg 2 minggu yang lalu... Ibu bnyk bg nasihat kat ana... Rupanya ibu takda anak perempuan , tu yang dia seronok bg ilmunya pada ana.. ana pun memang suka dgr tazkirah n pengisian..jd memang sepenuh perhatianlah ana bg padanya.... g memane pun dgn ibu.... sampai ada kawan2 ibu tanya " anak ke?" ibu jawab " ha.ah " hehe adeh gembira sgt time tu....


ptg td masa masuk kelas analisis nyata tetibe terima panggilan dari ibu...

ibu terangkan kat ana tentang pertanyaan ana... aduh rindu nak jumpe... takpelah dengar suara pun takpelah... hehe... mcm2 nasihat ibu bagi... dan sampai ptg td before magrib pun ibu tepon bg lagi sikit pengisian... terima kasih Ya Allah kerana temukan diri ini dengan insan pengasih sepertinya.... moga ukhwah yang terbina diredhai Allah.... Amin....


ps# ibu, ada masa kita jd tourist guide sesame k.... maaf sgt tak dapat join hari rabu nanti... ana ade kelas dari pagi sampai petang n transport pun takde... huhu =(


Akhir kata... Ingat Ana...

Dalam apa jua yang dilakukan.. Allah itu Maha Melihat... Dia yang menaksirkan segala yang dirimu lakukan dalam pandangannya.... Jaga hatimu... Hati ialah raja kepada kerajaan tubuh badan mu... Baik hatimu baiklah gerak langkahmu... Tercalarnya hatimu dengan titil2 hitam maka tercalarlah segala yang dirimu lakukan... Andai ada yang tersilap.. Carilah kapsul pengubat hati yang ramuannya Zikrullah, Ayat2 Al-Quran dan titisan airmata pengaduan kepada Khaliq.... Insya Allah... Allah Maha Mendengar, Mengampun dan segalanya dabawah KekuasaanNya... Husnuzan.. husnuzon.. husnuzon.....

2 Celoteh SahabatKu... on "Diri ini....."

pulasari on Isnin, 02 Mac, 2009 berkata...

salam

an pun tak tahu nak cakap apa kak... :)

Ruhul Syaheedah on Selasa, 03 Mac, 2009 berkata...

Salam dik.. huhu... pe maksud reza tu yer?

Catat Ulasan

Dari sahabat...

 

Epilog Hearty Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez