Rabu, Januari 21, 2009

Doa Senjata Mukmin

Oleh si comot [Ana] Farhana.... Jam 8:12:00 PTG
Pandangan Anda : 


Lahirnya kita sebagai makhluk Allah yang berakal ini adalah diatas keatas ketetapan yang telah ditetapkan oleh Allah….Tugas sebagai khlaifah di muka bumi ini dan sebagai hamba yang sentiasa mengabdikan diri kepada Allah membawa kita untuk di uji oleh Pencipta kita…


Ujian dan mehnah yang didatangkan bukanlah kerana Allah mahu meletakkan bebanan di atas bahu hambanya tanpa sebarang asbab…. Ujian yang diturunkan adalah untuk menguji sejauh mana tahap keimanan,kesabaran dan keteguhan penghambaan diri kita kepada Allah….

Kebergantungan sepenuh hati kepada Allah akan memudahkan perjalanan hidup kita di muka bumi ini.. Terutama sekali bagi para da’ei yang punya 1001 cabaran , dugaan dan mehnah dalam menyampaikan agama Allah yang dibawa oleh Rasulullah….

3 tahap mencapai kebergantungan diri sepenuhnya kepada ialah sabar , ikhlas dan yakin….


Doa Dipermudahkan Urusan


اللّهُمَّ لا سَهْلا إِلا مَا جَعَلْتَهُ سَهْلا وَأَنْتَ
تَجْعَلُ الْحَزْنَ إِذَا شِيئْتَ سَهْلا


“Ya Allah! Tidak ada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikannya mudah. Dan Engkau dapat jadikan susah itu mudah, apabila Engkau menghendakinya”


Doa Jika Ditimpa Musibah @ Ujian


Ya Allah, jangan Engkau hukum kami andai kami lupa atau tersalah. Ya Allah janganlah Engkau bebankan kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan orang-orang sebelum kami. Ya Allah, janganlah Engkau pikulkan kami dengan apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Berilah kemaafan kepada kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum kafir
( Surah Al-Baqarah : 286 )

0 Celoteh SahabatKu... on "Doa Senjata Mukmin"

Catat Ulasan

Dari sahabat...

 

Epilog Hearty Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez